Visste du at en hundeeier ofte kun tilbringer 15-20 sekunder på en hundepasser-profil før de gjør opp en mening om vedkommende? Det er i disse korte sekundene du som hundepasser må gjøre et ekstraordinært inntrykk for å bli valgt, så da kan du jo tenke deg hvor viktig det er å ha en profil som skiller seg ut og fremmer interesse for hundeeiere. Det er faktisk en slags søknadsprosess!
SØKERESULTATENE – DET FØRSTE FØRSTEINNTRYKKET
I søkeresultatet vil profilen din bli vist slik som dette:
Her ser du hva som blir fremhevet og hva du bør legge litt arbeid i for å skape interesse:
- Profilbildet
- De 3 første linjene i din profilbeskrivelse
- Litt generell info om ditt hjem og egne kjæledyr
- Svarprosent
- Dine tjenester
Profilbilde:
Sørg for et godt belyst bilde av deg selv, gjerne sammen med hunder. Det er profilbildet ditt som gjør det absolutte førsteinntrykket. Vi anbefaler derfor et bilde:
- Av god kvalitet (altså høy oppløsning)
- Hvor du smiler
- Hvor du ikke har på solbriller
- Hele ditt ansikt er tydelig og i fokus – du kan gjerne ha med hunder eller andre dyr, men dyret må ikke dekke ansiktet ditt
OBS! Bildet må være av deg, ikke av kun dyr.
JA:
NEI:
Profilbeskrivelse – første linjene:
Her bør du raskt fortelle om hva du kan tilby og hva som beskriver deg som hundepasser/-lufter. Tenk litt på hva som ville gjort deg interessert hvis du var en hundeeier som så etter en passer til din hund.
DIN PROFIL – DET ANDRE FØRSTEINNTRYKKET
Nå har du fått hundeeier inn på din profil. Hvordan få dem på kroken?
Synet til mennesker tiltrekkes mot farger. Når en hundeeier trykker inn på en hundepasser-profil på Dogley, vil det derfor være ditt profilbilde (igjen) og din kalender som de vil legge merke til først. De vet ofte hvilken dato de trenger hundepass og vil fort kunne se om du er aktuell. Sørg derfor å alltid holde din kalender oppdatert, slik at en hundeeier ikke sender deg en booking-forespørsel du likevel ikke kan ta.
En hundeeier vil ofte raskt skumlese over din profilbeskrivelse for å få et inntrykk av deg som person. Helhetsinntrykket av din beskrivelse er derfor avgjørende.
Sørg for:
- Å bruke avsnitt, store bokstaver og tegnsetting der det er riktig
- Å unngå skrivefeil og unngå en rotete tekst
Husk at du konkurrer mot mange andre hundepassere i ditt nærområde, både på Dogley og på andre dyrepasser-plattformer, så hvis du ønsker å bli booket er du nødt til å gjøre det lille ekstra og legge tid i profilen din. Dette er din sjanse til å vise deg frem!
- Hvorfor skal en hundeeier velge akkurat deg?
- Hva slags typer hunder passer du?
- Fortell om dine preferanser, dine egenskaper og din kapasitet.
Du må ha minst 400 tegn i beskrivelsen din.
Hvis hundeeier liker det de har sett så langt, vil de bla nedover profilen din og igjen, trekkes mot farger; altså ditt galleri.
Her er det viktig at du viser et innbydende første bilde, noe som gjør at de vil trykke på ditt galleri og se gjennom resten. Hvis du tilbyr hundepass hjemme hos deg selv er det avgjørende å ha bilder av hjemmet ditt, både innendørs og eventuelt utendørs hvis du har egen hage. Tenk deg at du skal booke et hotell i en ny by, ønsker du ikke da å se bilder av rommet før du booker? Så klart gjør du det. Dette blir det samme! Hundeeiere som ser etter hundepass, booker et «hotellopphold» til sin hund – så vis dem hva de kan forvente hos deg!
Legg gjerne ved bilder av din lokale park eller skogsområde i tillegg, spesielt hvis du kun tilbyr hundelufting. Ellers bør du helst ha flere bilder av deg selv i situasjoner med hunder, eller bilder av hunder du har eid, passet eller luftet tidligere. Det er viktig at du har lyse og klare bilder av god kvalitet.
Hvis alt dette er på plass er det stor sjanse for at nettopp du slipper gjennom nåløyet og blir valgt som eierens neste hundepasser. Hundeeierne er dine kunder – vi ber deg opptre høflig, profesjonelt og at du er punktlig og pålitelig som hundepasser hos Dogley.
Til slutt vil vi si litt om hva du ikke bør ha på profilen din:
Vi bryr oss om din sikkerhet og det bør du også. Av sikkerhetsmessige grunner bør du aldri legge ut sensitiv og personlig informasjon på profilen din. Eksempelvis:
- Kontaktinformasjon: Mobilnummer, adresse, e-post adresse, sosiale medier-profiler osv.
- Fødselsnummer eller bankinformasjon
Når en dyreeier kontakter deg kan du velge å dele relevant informasjon i en sikker, privat melding. Du velger selv om du vil dele dette – vi respekterer ditt personvern.
Når du er klar – bare logg inn og rediger profilen din!
Har du ikke laget en profil enda? «Bli hundepasser» nå!